Het u kind die volgende al bemeester?
Beskou dit net as algemene riglyne en interesante leesstof:
- Prente en vorms met 'n skêr uit tydskrifte knip.
- Redelik noukeurig inkleur en omlyn.
- Eenvoudige legkaarte bou.
- Op een been staan (ook met toe oe)
- Met 'n tou spring, verspring, op 'n streep loop sonder om te val.
- Redelik noukeurig met 'n bal gooi.
- 'n Groot strandbal met beide hande vang.
- Met groot en klein blokke bou.
- Sekere vorms deur u getrek, natrek, bv. 'n sirkel, driehoek, 'n kruis.
- In boeke en tydskrifte blaai sonder om die bladsye te skeur.
- 'n Boek regsit, nie onderstebo nie.
- Eenvoudige prente beskryf.
- Die verskille tussen voorwerpe of prente raaksien.
- 'n Reeks prente lees deur te sê wat gebeur.
- Sekere ervarings met die regte woorde oorvertel.
- Al redelik goed tot by 10 tel met voorwerpe soos proppies, ens.
- Ken u kind die verskil tussen:
- groot en klein
- baie en min
- lank en kort
- bo en onder
- voor en agter
- binne en buite
- naby en ver
- hoog en laag
- minder en meer
- swaar en lig
- wyd en nou
- Kan u kind voorwerpe soos messe, vurke, klere ens. reg uitsorteer.
- Kan u kind kleure onderskei.
- Hom / haar self uittrek en aantrek.
- 'n Sakdoek reg gebruik.
- Sy / haar skoene uittrek en aantrek - skoenrieme vasmaak?
- Knope vasmaak en losmaak.
- Speelgoed oppas en wegbêre
- Goed met maats speel en saamwerk.
- Klein werkies tuis verrig.
- Bevele aanvaar en opdragte gewillig uitvoer, tot 3 opdragte.
- Met aandag luister as u 'n storie voorlees.
- Oorvertel wat u gelees het.
Gesondheid en Persoonlikheidseienskappe:
- Hoe is u kind se gesondheid?
- Is die oë al professioneel getoets?
- Vermoed u enige ooggebrek?
- Is die gehoor al professioneel getoets?
- Vermoed u enige gehoorgebrek?
- Is daar enige spraakgebrek?
- Is u kind bang om te waag (selfvertroue)?
- Word u kind maklik humeurig of opstandig?
- Is u kind gewoond om takies half gedaan te laat en moet u hom / haar aanspoor om dit te voltooi?
- Hou u kind 'n redelike tydjie aan met dit waarmee hy / sy besig is?
- Hoe is die konsentrasie?
- Is hy / sy woelig en rusteloos van aard?
- Was daar enige baie ernstige siektes gedurende die kinderjare en wat was die aard daarvan?
- Het hy / sy enige ongelukke of derglike ervarings beleef?
- Hoe is die sosiale aanpassing met gesinslede en maats?
- Het u kind 'n kleuterskool bygewoon?
- Hoe gaan u kind in die middag huis toe?
- In wie se sorg sal u kind na skool wees?
Bring van die volgende aspekte as wenke onder die skool se aandag as u voel dit is nodig.
Beskou die eerste helfte as wenke om u kind voor te berei vir dit
wat op hom / haar wag gedurende die eerste kwartaal van sy / haar skoolloopbaan.
MOTORIESE ONTWIKKELING
Die kind se motoriese ontwikkeling help hom om 'n gesonde en gebalanseerde leefwyse te handhaaf. 'n Agterstand in motoriese ontwikkeling kan lei tot moegheid, wat verder mag aanleiding gee tot rusteloosheid, afleibaarheid, swak konsentrasie en koördinasie-probleme. Sy houding op die mat of by sy lessenaar mag ook swak wees.
GROOT MOTORIESE VAARDIGHEDE (samewerking van groot spiere in die liggaam)
Voorbeelde van aktiwiteite:
FYN MOTORIESE VAARDIGHEDE (samewerking van die klein spiere in die liggaam)
Voorbeelde van aktiwiteite:
MOTORIESE BEPLANNING (dit is die sistematiese uitvoering van nie-gewoontevormende verbale opdragte of take).
Swak motoriese beplanning kan swak werkspoed en lompheid tot gevolg hê en kan daartoe lei dat die leerder langer neem om nuwe vaardighede aan te leer.
SPRAAK- EN TAALONTWIKKELING
Verbale taalontwikkeling begin op 'n vroeë ouderdom, voor lees en skryf. Die jong kind dink in taal en druk sy gedagtes in taal uit. Dit is belangrik in sosiale verhoudings, sowel as in akademiese prestasies en maak ook deel uit van kognitiewe ontwikkeling.
Voorbeelde van aktiwiteite:
      'n boodskap noukeurig oor te dra.
Graad R leerders moet effektief kan kommunikeer deur taal, kuns, beweging, musiek en dramatisering van fantasie-ervarings.
EMOSIONELE EN SOSIALE ONTWIKKELING
Positiewe selfbeeldontwikkeling
Hantering van emosies
Empatie met ander
Toepaslike sosiale interaksie
Graad R leerders moet 'n duidelike gedragskode aangeleer word en het geleenthede nodig om suiwer waardes en houdings en 'n sterk morele kode te ontwikkel om verhoudings in die gesin, familie en gemeenskap te bevorder. Hulle het 'n verskeidenheid sosiale ervarings en geleenthede nodig om te leer om effektief in groepe saam te werk.
Leerders wat emosioneel en sosiaal nog onryp is, vind dit moeilik om in die klassituasie aan te pas en aktief deel te neem. Hulle sukkel om hulle emosies te hanteer, is dikwels bakleierig, onwillig om nuwe dinge aan te pak en in groepe te werk, en onttrek soms. Om selfvertroue te ontwikkel en effektief te kan leer, het hulle 'n veilige, leerdergesentreerde en stimulerende omgewing nodig waar hulle uitgedaag word om te leer.
Voorbeelde van aktiwiteite:
KOGNITIEWE ONTWIKKELING probleemoplossingsvaardighede
(Kognitiewe vaardighede is denkvaardighede wat 'n mens help om doeltreffend te leer).
Kreatiwiteit
Kritiese denke
Probleemoplossingsvaardighede: Lei die kind om probleme te identifiseer en 'n oplossing daarvoor te vind deur kreatiewe en kritiese denke. Graad R opvoeders bied uitdagings aan hulle leerders om hulle te motiveer om hulle volle potensiaal te bereik sodat hulle in kritiese en kreatiewe denkers en probleemoplossers kan ontwikkel.
PERSEPTUELE ONTWIKKELING
(persepsie is die akkurate waarneming, organisasie en interpretasie van inligting wat vanaf die sintuie na die brein gestuur word)
Die stimulasie van visuele en ouditiewe perseptuele vaardighede is belangrik by die voorskoolse kind omdat hierdie vaardighede voorvereistes is vir effektiewe leer.
VISUELE PERSEPSIE
(die akkurate waarneming, organisasie en interpretasie van inligting wat vanaf die oë na die brein gestuur word)
Voorbeelde van aktiwiteite:
Voorbeelde van aktiwiteite:
Voorbeelde van aktiwiteite:
&bsp     wat hy gesien het / neem 1 voorwerp weg kind moet sê wat verwyder is
Voorbeelde van aktiwiteite:
Voorbeelde van aktiwiteite:
Voorbeelde van aktiwiteite:
Voorbeelde van aktiwiteite:
Voorbeelde van aktiwiteite:
Leerders met visuele perseptuele agterstande ondervind probleme in alle aspekte van leer (bv. lees, skryf, Wiskunde), aangesien bogenoemde aspekte die grondslag vorm vir skolastiese vaardighede.
OUDITIEWE PERSEPSIE
(die akkurate waarneming, organisasie en interpretasie van inligting wat vanaf die ore na die brein gestuur word)
Voorbeelde van aktiwiteite:
Voorbeelde van aktiwiteite:
      fluistertoon van die een na die ander aangestuur. Die laaste een sê hardop wat hy gehoor het.
Voorbeelde van aktiwiteite:
DOMINANSIE (die voorkeur wat 'n persoon aan die gebruik van een bepaalde voet / oog / hand / oor gee. Dit is 'n rypwordingsproses wat op ongeveer 6-jarige ouderdom voltooi word).
Voorbeelde van aktiwiteite:
Leerders ruil dikwels hulle hande om omdat hulle nie die middellyn van die liggaam kan kruis nie. Probleme met middellynkruising lei tot gedurige herposisionering van die liggaam, wat weer konsentrasie en werkspoed nadelig beïnvloed
en ook tot moegheid lei.
SPESIFIEKE TOEPASSING IN LEERAREAS
Voorbereidende lees (klankprogram)
Voorbereidende skrif (skrifpatrone en letterformasie)
Progressie van bo na onder
Progressie van links na regs
Voorbeelde van aktiwiteite:
Voorbeelde van aktiwiteite:
Persoonlike ontwikkeling
Emosionele en sosiale ontwikkeling
Fisiese ontwikkeling
Leerders wys dat hulle dit wat hulle geleer het, in verskillende situasies in die samelewing kan toepas. Help met
uitdagings wat die lewe bied sodat hulle 'n aktiewe en produktiewe rol in die samelewing kan speel. Deur die bespreking
van situasies word probleemoplossingsvaardighede, logiese denke en redenering, asook kritiese en kreatiewe denke
ontwikkel.